tisdag 14 mars 2017

Vilse

Idag har varit en svensk sommardag - varmt, men lite kyligt i skuggan. Härligt! Jag har klippt gräset och vi har annars mest hängt på en filt i trädgården. Jag har ångest över hur jag skall göra med källarväggarna och hur mycket jobb jag skall lägga ned för att minimera risken för fuktfläckar.

Nu på kvällen åkte jag och Julie på middag hos en kompis i Cagnes sur mer. Tyvärr jinxade jag nog min parkeringstur förra gången, för nu gick det inte lätt att hitta en plats. En dum fransyska (alltså, jag vet inte, men ibland är fransmännen helt enkelt inte smarta, rent objektivt sett) och en arg bebis gjorde inte saken bättre. Till sist fann jag en plats... typ, men då lyckades jag tappa bort mig bland gränderna så det var ren tur att jag kom rakt på huset ungefär samtidigt som jag var nära att ge upp. Men en arg bebis på armen och en överlastad vagn som inte gjorde sig på hundraåriga kullerstenar kände jag mig lätt uppgiven.

Väl framme blev det i alla fall en bra kväll ned god mat och trevligt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar