måndag 13 mars 2017

Återvinning

Jag köper mycket begagnat här, särskilt till barnen. Jag är med i några Facebookgrupper för köp och sälj och till skillnad från de jag är med i i Sverige tycker jag de har mycket roligare och bättre saker, men det är säkert inbillning.

Det finns flera skäl till att jag föredrar att handla så här, och då är miljön och kostnaden det viktigaste, men också att utbudet blir mer varierat och att det är lättare att åka hem till någon och hämta än att åka runt bland affärer.

Senaste inköpet är denna extremt rosa och extremt plastiga trehjulingen för 5 €. Att den är nästan helt i plast (till skillnad från den vi har i Sverige som är helt i metall) visade sig vara bra när man (jag) behöver bära den ned till stranden med Julie på magen. Och viktigast av allt är att Ami är nöjd och det är hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar