tisdag 7 mars 2017

Plantering

Det har blåst något fruktansvärt inatt. Tydligen en storm och inte mistralen, men plötsligt förstod jag varför de säger att mistralen kan göra folk tokiga.

Idag blev det lite lugnare även om det fortfarande blåste. Det blev också mycket varmare och i solen var det sommarvärme.

Jag passade på att plantera de första växterna jag köpt (fler lär det bli...) hit. En vinranka vid poolhuset (kanske något jag kommer ångra, vi får se...), ett litet kumquatsträd (som J provsmakade men A ratade, trots att hon brukar gilla dem), en pelargon som säkert kommer frysa lika mycket som de jag sätter ut för tidigt i Sverige varje år och sist men inte minst - ett litet, men riktigt, mimosaträd. Det tar säkert tid innan det blir stort, men nu är det planterat och det är viktigast. Mimosa är ju min favoritblomma så jag hoppas verkligen det här tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar