onsdag 29 mars 2017

Toppendag fast ändå inte

Idag var en riktig sommardag och på så vis en toppendag. Det var varmt redan tidigt (fast inte inomhus) och sedan soligt och fint hela dagen. Allt är ju så grönt så det var precis som en junidag i Sverige med fågelkvitter, humlesurr och gräsklipparljud.

Tyvärr mår jag dock inte helt bra. Det är oklart om det är förkylning (lilla J verkar också förkyld) eller om det är endometriosen som spökar nu när J ammar mindre och hormonerna ändras. Hursomhelst har jag känner mig vissen hela dagen så en ganska stor del av dagen har tillbringats på en filt på gräsmattan. Inte fel det heller, men jag föredrar att vara frisk.

Ami bytte nog kläder fem gånger under dagen och körde även ett tag helt utan. Klänningen på bilden är en favorit även om den är lite liten åt henne nu.

Imorgon ska bilen till verkstan och jag ska på något vettigt vis både ta oss hem och sedan ta oss tillbaka för att hämta den. Det ser jag inte fram emot när jag inte är frisk. (Vi har en försäkring med hyrbil, men det blir bara ännu krångligare med barnstolar och så.)

I skrivande stund surrade en mygga förbi i sovrummet. Sommar är inte bara roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar