torsdag 16 mars 2017

Tre bilder från idag

Dessa tre bilder får representera dagen idag.

Vi har haft (svenskt) sommarväder och planen var att ta en tur hela familjen till Nice och titta runt lite, men precis när vi rullar ut genom porten inser jag att bakhjulet är helt platt. Närmare inspektion visar att det är en skruv som sitter rakt i. Inte kul alls.

Istället för Nice tog vi vagnarna ned till byn för att luncha - vi vill ju börja prova igenom ställena för att veta om något är riktigt bra. Det vi hade tänkt var helt fullt och det vi valde var okej, men inte mer. Inte så bra att det kändes värt det när man bor så nära (och alltså kan få bättre mat hemma).

Vi köpte med lite ekologiska och/eller närodlade grönsaker på väg tillbaka och gick sedan in på en verkstad. De lovade att hjälpa oss och vi körde dit bilen, men sedan visade det sig att de inte hade vår typ av däck. Att beställa en ny sort skulle bli dyrt, men med lite hjälp från förre ägaren hittade vi en billigare verkstad dit vi ska imorgon. Vi hoppas bara att vi tar oss dit.

Och sist men inte minst ägnade jag en timme nu på kvällen åt att måla. Jag har riktigt beslutsångest över färgerna där nere - jag känner att vitt, som annars är min standardfärg, inte funkar - det kommer att se för kallt och ogästvänligt ut. Inte bra. Några väggar ska ha en speciell sorts färg så där är jag lite bunden av ett begränsat utbud och det gör saken ännu svårare. Krångligt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar