onsdag 15 mars 2017

Öppna förskolan

Idag har vi varit på svenska kyrkans barnverksamhet, som i princip är öppna förskolan. Det var riktigt trevligt, men lite stressigt att hålla koll på båda barnen. Jag hade inte trott att det skulle vara så stort och både inne och ute (den öppna förskola vi gått på i Sverige är i princip i ett rum) så jag hade inte tagit med rätt vagn (det kommer ett eget inlägg om hur vi plötsligt har fem vagnar här) så jag hade inget jättebra ställe att göra av Juliette. Föräldrar och barn var både ute och inne, och inte lika mycket på golvet som i Sverige.

Men vilket ställe det var! Svenska kyrkan och Rivieraklubben håller till i en egen villa och det var fantastiskt fint. Att det var strålande sol och tjugo grader var ju inte heller fel. Därtill fanns det lunch att köpa, och ett gott vegetariskt alternativ. Riktigt bra!

Ami var troligtvis också nöjd även om hon först sa att "det var inte roligt med förskolan mamma" och någon minut senare "jag vill inte åka från förskolan mamma". Dessa barn.

Därefter åkte vi och köpte färg för fuktiga väggar och nu har jag målat en vägg. Den luktar hemskt, så jag får ta lite i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar