torsdag 2 mars 2017

Huge step for mankind och så vidare

Jag förstår ju att mängder av Nicebor gör detta varje dag, men jag ger ändå mig själv en liten medalj för att ha klarat att göra en utflykt till Nice ensam med båda barnen utan incidenter. (Fransmännen kan ju få komma hem till oss och köra dagisvändan i halka och snöslask för sin medalj.)

En riktigt bra dag blev det. Vi lämnade papps på flygplatsen vilket var lite sorgligt, och sedan åkte vi till Nice för att komma ut och se lite. Vi har inte sett något av karnevalen som varit där och det är lite tråkigt, men jag erkänner att det känts lite farligt med alla hot och två små barn. Det får bli något annat år.

Idag åt vi lunch (en Vegetal och en Orangina as usual) och sedan gick vi till lekparken där gungorna förstås var roligast, trots att jag tycker att det borde vara exakt likadant som att gunga hemma? Men tydligen inte.

Lite för mycket lunchlediga ungdomar var det där, men annars helt okej. En tur på promenaden hann vi också. En bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar