torsdag 30 mars 2017

Nöjd

Idag är jag nöjd och tacksam över att allt gått bra.

Vaknade inte så pigg imorse, men lyckades ändå få i barnen i bilen (som startade!) och kom iväg till verkstan.

Det var två saker som oroat mig, eller kanske tre, nämligen att bilen inte skulle starta pga dåligt laddat batteri. Fläkten till motorn hade kortslutning och stängde inte av sig trots att tändningen var av och när jag var till verkstan och visade upp den i början av veckan drog fläkten ur batteriet. Jag körde väldigt lite med den efter så jag var lite oroad över att den inte skulle starta.

Oro nummer två och tre var helt enkelt att ta sig därifrån och sedan dit med barnen. Det går en trottoar fram till tjugo meter innan verkstan, men sen är det smal väg, kurva, ingen vägren whatsoever och mycket trafik och lastbilar som kör fort. Inte rätt ställe att gå, än mindre med en barnvagn.

När jag lämnade bilen frågade jag faktiskt killen om han kunde skjutsa oss tillbaka förbi sträckan och det gjorde han. Yay för hjälpsamma fransmän! På väg tillbaka väntade jag till det var lite trafik och sprang sedan så fort det gick (och naturligtvis tappade J sin solhatt så jag fick springa tillbaka - ensam förstås - och hämta den). Lustigt hur en sån liten sträcka kan ställa till det så, men det gick ju bra!

Mindre kul var - som alltid - räkningen. Måtte nu bilskrället hålla sig i skinnet ett tag och sluta kosta massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar