fredag 27 juli 2018

Trött på värmen? Inte det minsta!

Catharina och jag känner varandra sedan skoltiden och sågs väldigt mycket när Amie och hennes dotter Juli var liten eftersom de är jämngamla. Sedan dess har det varit lite mer sporadiskt - småbarnsåren är ju inte de mest sociala i livet, men igår kom de ut till oss för lite fika och bad. 

Det tog ett litet tag för tjejerna att komma igång och leka med varandra, men till sist gick det bra. 

Igår måste ha varit en av de varmaste dagar jag någonsin varit med om i Sverige. Vi stod ute i vattnet och det blåste från sjön, men det blåste verkligen bara varmt. Senast jag var med om det var nog i Thailand för tio år sedan, och det är ju skrämmande, men ur ett rent personligt perspektiv väldigt skönt.

Catharina är liksom jag en värmeälskare och en av de få som svarade bestämt nej på om hon var trött på värmen. Jag säger samma sak - jag gillar värme och är inte det minsta trött på den. Att jag däremot förstår att det inte är så bra för planeten och att det är oroande är ju däremot självklart. 

På måndag börjar Catharina jobba igen och barnen börjar dagis. Nu börjar skillnaden i säsong mot Frankrike göra sig påmind - vi är ju bara halvvägs igenom det franska sommarlovet och det är ännu en månad innan dagis och förskola börjar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar