fredag 13 juli 2018

Tjejkväll på stan

Bästa J som är mamma till en av Amies före detta dagiskompisar messade och frågade om vi inte borde gå ut och dricka vin på torsdag. Och det borde vi ju, så igår gick fick männen vara barnvakter. 

Vi provade en "bubbelplanka" på en nyöppnad tapasrestaurang och blev väldigt positivt överraskade. Det var alltså en planka med fem olika sorters cava och tilltugg till det. Jag bad om vegetariskt och fick nästan ännu mer mat än J, men båda var riktigt generöst tilltagna. Vi hade även beställt tapas på sidan om och båda hade råkat ut för att tapasen var väldigt små så vi tog i ordentligt. Det hade vi inte behövt göra - oj, vad mätta vi blev. Det är inte ofta jag lämnar mat på en restaurang, men igår gick det bara inte. 

Massor av mat och några glas bubbel på det är inte det bästa för två konstant trötta småbarnsmammor, så lite lätt sega blev vi och vi blev lite besvikna över stadens utbud när vi gick därifrån. Det fanns liksom ingen direkt loungeuteservering där man bara kunde hänga och inget som var direkt nytt. Som tur var var ju sällskapet viktigare än platserna och mycket trevligt och bra prat blev det.

För mig kändes det lite extra skönt med lite mammaprat, för Amie och J's dotter är så otroligt lika. Ibland hör jag henne säga exakt samma ord som jag sagt till Amie och det är skönt att bli påmind om att man inte är ensam att ibland bli lite trött på tjat eller gnäll. I Frankrike är det ju dels en ganska stor kulturskillnad och dels är det få jag känner så väl att jag verkligen ser hur de uppfostrar sina barn. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar