måndag 2 juli 2018

Loppmarknad

Det är många loppmarknade här nu. De bästa är alltid i vår egen by, där brukar vara både ett roligt utbud och låga priser. Idag var vi till grannbyn och det var inte lika roligt - mycket skräp och smutsiga saker. 

Amie var dock jättenöjd över att få utöka samligen med Barbie-hästar. De har sett bättre dagar, men då gör det inte så mycket om de går sönder (vi har redan haft två benbrott pga att hästarna tappats i stengolvet). Jag tycker också att det är lite tråkigt att det fortfarande inte uppfunnits låtsashår som inte trasslar ihop sig helt och det är ännu en anledning till att jag inte är sugen på att köpa en helt ny - efter två veckor är ju håret bara en röra, hur fint det än är innan. 



Jag köpte faktiskt Barbiedockor själv också. 

Min mammalediga kompis har ett instagramkonto (se det här @barbieblackwidow) där hon gör spännande intriger med Barbie, Avengers och diverse andra figurer. 

De bästa bilderna blir tydligen med dockor som har böjbara leder och de är vanligare här än i Sverige så jag är alltid på jakt efter dem. Ryan hittade jag på loppmarknaden i vår by och igår hittade jag en Barbie att hålla honom sällskap. 



Att ta "verklighetstrogna" bilder visade sig dock vara otroligt mycket svårare än jag trodde. Tur att de snart hamnar hos en expert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar