fredag 13 juli 2018

Hon flyter

Verkligen inte världens bästa bild, men jag måste ta med den för jag är så glad. Julie accepterade äntligen att hänga i badring istället för på mig, så nu slipper jag bära henne när vi skall bada!

Det är inte det att hon är så tung, men hon går ju i vattnet direkt och sen måste man lyfta upp ett kallt och blött barn innan man har doppat sig. Ingen favorit. 

Våra barn har aldrig haft jättemycket simutrustning på sig. Julie totalvägrar allt vad armpuffar heter och fram till idag har hon även vägrat simringen. Jag ser ibland barn i Frankrike som är i hennes ålder som har både UV-dräkt, armpuffar, simring och så en mössa som även täcker hela nacken och jag undrar hur de skall kunna upptäcka vattenglädjen när de knappt kan röra sig? Framförallt armpuffar och simring samtidigt är jag väldigt emot, för om barnet snurrar runt får det jättesvårt att ta sig ur. 

Julie har som sagt vägrat det mesta, men är glad och nöjd i vattnet för det. Vi lämnar henne ju aldrig obevakad eller låter henne bada ensam, men det är otroligt skönt när hon kan flyta själv och inte behöver hänga på mig. 

Nöjt barn - nöjd mamma! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar