måndag 16 juli 2018

Bröllopsdag

Idag firade vi bröllopsdag. För sju år sedan var trädgården full av vänner och familj och vi hade en fantastisk dag. 

Idag var det lite lugnare, men jag och maken gick ut och åt inne i stan. Vi ville prova en ny restaurang som öppnat och som såg trevlig ut, men det var väl sådär måste jag säga. 

Maten var okej, men levde inte alls upp till förväntingarna. Jag åt en pizza för 170 kr och får betydligt bättre för 10€ hemma i Frankrike. Maken åt fisk med potatis som inte var genomkokt. Servicen var helt okej, men det var lite öde i övrigt - måndagar är kanske inte dagen någon går ut även om det är semestertider. 

Värst av allt var dock värmen. Normalt sett är det ju krig om borden i solen så allt är anpassat för det, men den här sommaren är det tvärtom. Även om vi fick ett nästan skuggigt bord stod luften helt stilla och det var helt enkelt för varmt. Ingen fläkt och ingen vind gjorde att vi inte orkade sitta kvar. Vi gick direkt vi hade ätit, men hittade verkligen ingenting annat som vi gillade. 

Jag förstår att det är ett i-landsproblem, men jag var ändå väldigt besviken. Jag hade sett så mycket fram emot att få sitta ned en hel middag, kanske ta efterätt och bara sitta och prata (normalt sett är det alltid någon som måste jaga något barn), för vi har ju aldrig barnvakt i Frankrike. Ingen höjdarkväll alls tyvärr. 

Hemma väntade mamma med barnen så de fick vara med på vårt klassiska bröllopsdagskort. Tänk vad vi längtade efter dem då för sju år sedan. Fint ändå att tänka tillbaka på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar