tisdag 17 juli 2018

Släktträff

Idag var det dags för den årliga släktträffen. Vanligtvis brukar vi vara på svärmors föräldragård, en liten stuga utan el och vatten mitt ute i skogen, men i år är marken så torr att det känns olustigt att åka dit med bil och svärfar är heller inte helt frisk så i år blev det hemma hos svärföräldrarna. 

Vi hade knytkalas vilket är min nya favorit när det kommer till fester och det blev - förstås - massor av god mat av olika sorter. Allt från pastasallad till hummus, snittar, rullar, lax för de som äter det, vegeskinka för oss, potatissallad och mycket mer. Klassisk svensk sommarmat som jag uppskattar så mycket mer nu. Vi åt till vi höll på att spricka! 



Förväntan. Vi hade stora långbord och fin utsikt. 


Barnen lekte med vattnet och roade sig kungligt.


Det visade sig att släkten har en förkärlek för randigt, så förr när vi tog kort var det alltid minst en tredjedel som hade randigt. Vi gjorde det till en grej och bestämde att alla skulle ha randigt, så vi har ett underbart kort där verkligen alla är kladda i ränder. I år hade vi ett annat tema - kan ni se vilket?


Luktärtor är absolut en av mina favoritblommor. Tyvärr är jag jättedålig på att odla dem själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar