torsdag 5 juli 2018

Att komma hem skall vara en schlager


Att komma hem skall vara en schlager, men det är sällan det. Ofta bara för att man är lite för trött och det alltid är tusen praktiska saker att ordna - som pyjamas på barn som somnat i bilen, sovplatser för nämnda barn, uppletande av de kläder som ligger i någon väska någonstans och tusen andra saker. På sätt och vis är det dock lite av charmen också.

Den här gången bor vi i vårt eget hus. Det har varit uthyrt/utlånat till husvakter sedan vi flyttade och vi har hela tiden bott hos mina föräldrar som bor relativt nära. Nu var det dock dags att åka hem på riktigt, och det var väl sådär...

Huset var nämligen inte flyttstädat. Det finns skäl, då de som bott där haft det kämpigt på slutet, men det var jobbigt att komma hem till. Innan vi åkte till Frankrike städade jag huset mer noga än jag någonsin gjort - en riktig flyttstädning. Det var jättetrist, men jag tröstade mig med att det skulle vara lika rent när jag kom hem.

Och nu, de senaste veckorna, har jag plockat ihop allting i det franska huset och städat det från topp till botten.

Att storstäda huset är inte världens största sak i sig, men just nu kändes det jobbigt och verkligen inte vad jag ville börja semestern med. Så, ingen schlager idag.

Som tur är har jag världens mest underbara mamma, och tillsammans med vår ena fd husvakt löste det sig till sist. Det är ju så det är och det var ett så litet problem, men små problem känns stora om de kommer vid fel tillfälle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar