tisdag 3 oktober 2017

Skolutflykt

Idag har vi varit på skolutflykt. Jag och några andra föräldrar följde med Amies klass när de åkte till en farm. Den låg bokstavligen på toppen av ett berg och bestod mest av jord och sten - glöm de frodiga svenska gårdarna. Tydligen var det dock så att korna normalt knatade omkring fritt på berget och de var sura över att ha blivit instängda för att barnen skulle kunna se på dem.

De flesta andra djuren - kalkoner, killingar, getter, får, höns, grisar och till och med en hjort(?) - gick fritt på gården till barnens rädsla och förtjusning.

Det var intressant att följa med, inte just för gårdens skull, även om det också var intressant att se, utan för att se As klass, kompisar och lärare och bli bekant med några fler föräldrar.

Amie börjar få vänner i klassen nu och verkar trivas bra. Lite extra mammig när jag var med förstås och jättegnällig eftersom vi inte fick en enda matbit innan 12:30 (jag smet till sist och hämtade några äppelklyftor för det gick bara inte), men hon lekte och skrattade med de andra. Det glädjer mig så mycket.

Efter att alla barnen ätit sina matsäckar - som killingarna ville ta - fick de rida på ponies. Gissa om Amie var nöjd? Jag måste verkligen hitta en ridskola åt henne.

Nu är jag sådär trött som man bara blir efter en dag utomhus. Det blir tidig kväll ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar