söndag 15 oktober 2017

Årets sista bad?

Förra året badade jag och Amie sista gången den 23 oktober, men i år åker vi ju till Sverige innan dess så det är osäkert om det går att slå. Att bada så tidigt och sent som möjligt är naturligtvis alltid ett mål.

Idag åkte vi i alla fall till stranden på eftermiddagen. Jag är alltid lite stolt över mig själv när jag kommer iväg på sådant när jag är ensam med barnen.

Vi åkte till sandstranden i Antibes som är ruskigt barnvänlig och som har parkering precis ovanför stranden (om man har tur) så att man inte behöver bära mer än tio meter. Perfekt!

Havet var kallt men inte värre än man badar i på sommaren i Sverige. Fransmännen tyckte nog det var barnplågeri när Julie fick bada, men, men.. Däremot var sanden kall och det förtog lite av känslan. Det blev tydligt att det inte är sommar längre.

På tisdag bär det dock av mot 8 grader och regn. Jag har glömt vad det är. Eller förträngt snarare. Inser dock att ballerinaskorna tryggt kan stanna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar