torsdag 5 oktober 2017

Ettårsjubileum

Imorse var det på dagen ett år sedan vi vaknade här första gången. Ett år som det hänt både mycket och lite på... fast ändå kanske inget stort och dramatiskt.

Jag önskar jag hade en hög med efterbilder att visa, där allt var utbytt, men det har jag inte. Mycket är gjort, men mycket är kvar också. Jag gör det mesta själv (två hus och en inkomst + föräldrapeng ger inga miljoner att ta in hantverkare för) och jag tycker om att lära mig saker, så det är okej. Värre är det väl att få tid och ork för det med två små runt benen.

Men, men, sovrummen, hallen och loftet är fixade, köket går åt rätt håll, planer på nytt golv finns och tids nog är det dags att riva badrummet. En sak i taget.

Vi har ju i alla fall inte gammal heltäckningsmatta på väggarna längre och det är ett stort plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar