måndag 13 februari 2017

Spackel och slipdamm

Idag har jag roat mig med detta. Det sägs att det tar tiotusen timmar att bli expert på något, så efter tio timmar totalt i livet av bredspackling har jag en bit kvar, men jag blir i alla fall bättre.

Spackla är rätt roligt, men denna slipningen. Döden.

Igår var jag ganska nöjd med ena väggen... idag öppnade jag dörren så dagsljuset kom in och insåg att det var en del kvar.

Det värsta av allt är att eftersom vi bor i huset så går det inte bara att totalt stänga av en del för att kunna gå loss ordentligt, utan man får försöka smyga in lite jobb mellan annat. Just slipningen är ju dock ett elände, trots tejpande och försiktighet blev det ju ett jättestädjobb efter.

Imorgon hoppas jag dock kunna måla så att det kommer lite närmare färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar