fredag 10 februari 2017

Resa

I onsdags bar det äntligen av. Först till Stockholm där vi hälsade på brorsan och Ami fick leka med kusinen (Julie är nöjdare än hon verkar över de äldre tjejernas pussattack). Jag testade också Foodora för första gången. Livsfarlig tjänst, bodde jag i Stockholm skulle jag nog leva hämtmat. Eller också inte, för trots snabb och bra leverans var själva maten inte alls prisvärd. Antar att vi valde fel restaurang, men vi kände oss lurade.

Brorsan hade fått ett par VR-glasögon och jag var imponerad. Betydlig roligare än jag trott.

Dagen därpå gick vi upp tidigt, tog shuttlen från hotellet till flyget och lyckades få med våra väskor trots ett par kilos övervikt, hängde i loungen och vinkade till flygplan. Jag höjde spänningen genom att ha ont i magen och var förstås jätterädd att magsjukan kommit ikapp mig.

Flygresan var intetsägande, vi landade och släpade stora bagagelasset (trots att vi skickat en pall hade vi ändå massor med oss) till bussen, hade turen att få en trevlig busschaufför och tog så bussen till vår by.

Därefter följde årets träningspass när vi släpade barn, vagn och allt vår bagage (inklusive en nyckelharpa) uppför backarna till vårt hus. Det var... hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar