söndag 12 februari 2017

Söndag

Jag önskar att vädret varit som på bilden hela dagen, men det var bara någon timme mellan grå, molnig himmel och blåst. Inte iskallt, men inte varmt heller.

Vi höll oss mest hemma idag, sånär som på en tur till macken för att köpa olja till vår nya bil och vespa. På vägen stannade vi och köpte bröd och i eko-affären bredvid hittade jag en jättebit tofu till halva priset pga kort datum. Det var iaf en bra sak.

Jag har fortsatt mitt spacklande av väggarna i hallen. Som det är nu är skor och ytterkläder utspridda lite överallt (garderoben de borde vara i är delvis fylld av färgburkar och verktyg) och det driver mig till vansinne, så jag vill verkligen få klart hallen.

Trots, eller tack vare snarare, är jag egentligen mest trött och borde ha vilat mer idag. Julie har börjat vakna ganska ofta på nätterna och är gärna vaken en timme mellan fyra och fem. Det sliter. Jag verkar dessutom ha råkat ut för min vanliga magkatarr så jag har haft ont i magen hela dagen. Vet inte varför det måste vara så så fort jag kommer till Frankrike, men nu är det nästan tradition.

Och imorgon åker maken till Berlin vilket förstås stressar mig lite. Att vara ensam med två små är en utmaning - inte för att de nödvändigtvis är jobbiga, utan mer för att jag alltid känner mig så ensam och saknar det där vuxna sällskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar