torsdag 16 februari 2017

Lekplatsen

Maken har varit bortrest denna vecka och jag passade på att träffa Kattis i Haut de Cagnes. Trånga gator och ny, stor bil var en utmaning, men jag var stolt när jag både krånglat mig in och ut från en liten parkeringsplats och tagit mig nedför gatorna utan repor. För några år sedan körde vi nämligen nästan fast med en hyrbil så jag är alltid lite nervös för det där berget.

Ami var överlycklig över att få leka och jag och Kattis fikade på medköpta bakverk och te från restaurangen på torget. Jag gissar att take-away te inte var deras grej... och ännu värre såg det ut när jag lite osmart kastade sugröret och tepåsen, för plötsligt såg det ut som att jag stod på lekplatsen och drack öl mitt på förmiddagen. Det blev inget smuttande på det teet, men en underbar eftermiddag blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar