tisdag 7 februari 2017

Lite vemodigt

Lite vemodigt är det alltid att åka bort, tycker jag. Jag vet ju att det blir bra så snart vi kommit fram, men ändå... nog saknar man familj, vänner och naturen här hemma.

Idag var en perfekt skidåkardag med snö och sol, men vi ägnade oss åt dagis för Amis del och näst sista packningsrycket och husgenomgång med hus- och kattvakterna för min del. Lite var vi dock ute i solen, men det var kallare än det såg ut.

Jag har lekt pussel med våra väskor idag. Norwegian har en dum regel där varje kolli får väga max 20 kg och att man inte kan göra som hos de flesta andra bolag och slå ihop hela familjens tillåtna vikt och sen portionera ut det och tex ha 25 i en väska och 15 i en annan. Otroligt dumt och resultatet blev en extraväska som jag hoppas kunna packa ned i den större väskan när vi kommer fram.

Nu står de dock redo för imorgon. Då skall kylskåpet tömmas och sista städningen göras och sen bär det av för första stoppet i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar