måndag 6 februari 2017

Packat

Jag tycker egentligen det är så töntigt när folk inte postar någonting på sociala medier utom den där veckan då de är på drömsemestern till solen, men bloggmässigt har jag varit likadan. Gråvintern här hemma har inte varit jättekul att blogga om och varken influensan eller de iofs mysiga men ändå vardagliga besöken hos mina föräldrar har haft något nyhetsvärde.

Nu bär det dock snart av igen. På torsdag morgon går flyget och på onsdag åker vi mot Stockholm. Den här gången blir vi borta till september om allt går väl. Både spännande och nervöst (och lite vemodigt att vara långt från vänner och familj).

Senaste dagarna har jag storstädat huset (flyttstädning blir inte roligt bara för att man vet att man kommer tillbaka) och det har aldrig varit så rent som nu, men ändå hittar jag ställen jag glömt. Det är ett evighetsjobb, men nu får det duga för den här gången. Hus- och kattvakterna blir förhoppningsvis nöjda ändå.

Väskan är packad, pallen likaså. Snart så blir det ett annat sovrum och en annan säng. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar