torsdag 6 oktober 2016

Ils sont arrivées!

Jag erkänner: Jag trodde aldrig att pallarna skulle komma fram till oss med mindre än några dagars bråkande och krånglande. Gatorna här utanför är ordentligt trånga (vår hyrda Skoda Octavia känns som en jättebil), vilket trailern som var på väg med pallarna igår insåg. Även den "lilla" lastbil som kom med dem idag hade rätt stora problem att bara ta sig hit, och att han sedan lyckades vända (med hjälp av en snäll granne som lät honom backa upp på infarten) är helt otroligt. Korten gör inte rättvisa till hur trångt det är, men det är verkligen helt otroligt både att han kom in och att han tog sig ut igen!

Och ännu mer otroligt att pallarna är här, även om jag inte vet vad de gjort med dem. Själva träpallarna är ordentligt tilltufsade, men våra saker verkar vara relativt oskadda, trots att de valt att helt enkelt lägga en pall ned. Man får nog ändå säga att de är lite lösningsorienterade, fransmännen, även om jag inte vet om det är så smart. 

Jag är dock väldigt nöjd över att sakerna är här, utan ett enda arg telefonsamtal till någon fransk underleverantör. Fantastiskt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar