fredag 7 oktober 2016

Haut de Cagnes

Haut de Cagnes, i Cagnes sur Mer, är en av de mest pittoreska byar jag någonsin sett. Vi har vänner som har ett hus här, och jag kommer aldrig glömma när vi hyrde det huset under en sommarvecka och jag valde att lämna den bra kameran hemma eftersom jag året innan haft med den i Nice utan att ha tagit ett enda kort. Det ångrade jag bittert, för Haut de Cagnes är som ett vykort åt vilket håll man än tittar. De är så pittoreskt och fint att det nästan - men bara nästan! - blir löjligt. 

Igår kväll lämnade vi tapetsering, renovering och möbelmontering och åkte dit för att träffa våra vänner över en pizza på Jimmy's som ända sedan vi bodde där är ett måste när vi är i närheten. Fantastisk pizza, bra personal, underbar utsikt och ett torg utan bilar för barnen. 

Det blev en trevlig kväll med mycket att ta igen, eftersom det gått ett år sedan förra gången och mycket har hunnit hända. Snart ger de sig dessutom iväg på en atlantsegling, så det gällde att passa på att ses. 

Vi passade också på att ta vårt traditionsenliga foto. Det är tredje året i rad och jag oroar mig redan nu för hur jag skall få med Ami och Julie för att ta foto när de är i tonåren. Det är farligt med traditioner! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar