onsdag 27 juni 2018

Nice

Vissa dagar måste man bara strunta i att-göra-listan. Tisdagen var en sådan. Julie var gnällig hela morgonen, jag var stressad men uttråkad och det blev inte bra någonting.

Så, vi struntade i det och åkte till Nice istället. Nice är min favoritstad men jag är så dålig på att åka dit trots att det är så nära.

Väl framme möttes jag av en sorglig syn. Den lilla kiosk där jag köpt panini och Orangina sedan första gången jag var i Nice för 20+ år sedan var borta och ersatt av den trendiga restaurangen bredvid. Sorg!

Vi hittade oss en smörgås så småningom, men den var ingen höjdare.

Dagen blev dock riktigt bra, Julie verkade glad över att se folk och följde nöjt med i några affärer för att sen få leka lite i fontänen. Vi köpte en glass som ingen av oss gillade och släpade med vagnen till havet och badade (lite nervöst med plånbok, två telefoner, en Kindle och alla nycklar kvar på stranden..) och tittade runt lite. På antikmarknaden hittade jag en udda bok som antingen är precis rätt present eller helt fel. Vi får se.

Från Nice åkte vi och plockade upp maken och Amie som hoppat på bussen efter skolan och sedan tog vi ett kvällsdopp och år middag på stranden. Restaurangen var dock ingen höjdare, det visade sig att målgruppen var ryssar och de hade liksom förryskat de typiska franska rätterna. Ätbart men ingen höjdare (ryssarna tycker säkert annorlunda).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar