tisdag 17 april 2018

Grill

Det finns större saker att blogga om (bröllop och födelsedagskalas!) men igår kom sommarvärmen och idag fick jag tag in en grill via Facebook Marketplace och blev fånigt glad över det.

Vi har en inbyggd grill i poolhuset, men det är ett projekt att ta med maten dit ned. Klotgrillar är dock av någon skum anledning dyrare här än i Sverige så jag har skjutit upp detta med att köpa en, men igår ångrade jag det bittert. Det kändes därför lite som ödet när det dök upp en begagnad Webergrill i gott skick tio minuter från oss.

Vi invigde den redan nu på kvällen. Årets första grillkväll är verkligen något särskilt. Nu skall jag bara passa på att skaffa någon av alla vegogrillböckerna medan jag är i Sverige. Och ett par flaskor grillolja och marinader, för det är inget överflöd av här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar