söndag 22 april 2018

Födelsedagskalas

Förra helgen var det dags för födelsedagskalas för Amie som fyllde fyra på tisdagen. Jag skall erkänna att jag var nervös innan, när vi planerade det. Det är ändå ett annat land, lite annan kultur och framförallt ett annat språk. I år bjöd vi ju även några klasskompisar vars föräldrar jag inte kände.

Dagarna innan var jag dock mest orolig för regn och samma dag orolig för att det skulle bli ont om folk när en och en halv familj blivit sjuka.

Men det blev bra! Folk kom och både vuxna och barn hade trevligt, barnen lekte bra tillsammans och några äldre syskon hjälpte till med översättningar när det behövdes.

Amie var jättenöjd (och jättetrött) och framförallt glad när hon fick öppna paketen. Jag tror att hon längtar efter att få vara den som öppnade paket när hon sett hur de gjort på andra kalas. Tårtan var inte lika intressant, då var det viktigare att få springa och leka!

En riktigt bra dag blev det i alla fall, även om jag pustade ut lite när det var avklarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar