onsdag 11 april 2018

Födelsedag

Igår fyllde Amie fyra år. Det är en sån klyscha, men oj, vad fort tiden går! Fast samtidigt har det ju hänt väldigt mycket på de fyra åren!

Hon fick en cykel, en helikopter och en My Little Pony så jag tror att hon var nöjd. Vi firade med en liten tårta redan till frukost och sedan en stor i skolan. Här blir föräldrarna ombedda/beordrade att skicka med en tårta när barnen fyller - långt från de svenska fruktfaten. (Och jag undrar så hur det går för barn vars föräldrar inte kan skicka med tårtor av olika skäl. Eller de barn som är allergiska och inte får smaka.)

Jag hade bakat en rosa variant av prinsesstårta och pustade ut när jag hämtade Amelie och fröknarna berömde det. Det är alltid så svårt med tårtor för man kan ju inte provsmaka.

Jag tror det blev en bra födelsedag, trots regn och trots att Amie hade ont i magen. Mammahjärtat gick dock i tu när hon vid middagen ledset utbrast "Men mamma! Varför kom inte alla barnen till mig?" Kalaset är på söndag, men det verkar vara lite svårt att förstå att man kan fira efteråt. Min underbara lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar