tisdag 15 augusti 2017

En före-bild

Jag har börjat renovera köket. Egentligen var det av en slump: jag var på bygghandeln för att leta träpanel till gästtoaletten när jag såg likadana luckor som vi har i köket men obehandlade. Det fick mig att vilja ta tag i ommålningen av våra luckor och jag tänkte först köpa de obehandlade, men efter att ha googlat lite tror jag ändå att jag skall försöka måla de vi har.

Jag knackade loss en kakelplatta för att se hur lätt det gick och det var väldigt lätt. Tre rader in var det dock tvärtom hopplöst och gipsväggen tog massor av stryk så det var bara att hämta kofoten och bryta ned gips och allt - på den väggen.

Kvar är nu allt kakel över bänkarna, bänkskivan, köksluckorna och golvet. Ingen risk att bli sysslolös, men jag har varken obegränsat med tid eller pengar så det får bli ett steg i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar