tisdag 1 augusti 2017

Back in France

Vi fick stora plan den här resan. På vägen dit var det en 747 med två våningar och på väg hem fick vi åka en ny Dreamliner 787. Så ny att stewarden bara trodde den gjort en flygning innan. Jag var osäker på om jag tyckte att det kändes bra eller dåligt.

Rätt otroligt att dessa stora maskiner kan ta sig upp i luften måste jag säga.

Resan gick bra och det var både skönt och vemodigt att komma hem. Jag hade lite separationsångest från Sverige och familjen den här gången. Mest på grund av att tiden bara rann iväg, men också för att det vore så mycket lättare att bara stanna där. Lämna barnen till de underbara människorna på dagis, jobba på mitt eget språk, bo i ett hus som är färdigrenoverat och ha släkten bara korta bilresor bort...

Nu vet jag ju att efter ett par månader på det viset så klättrar jag på väggarna och det svenska vädret gör mig superdeppig, men ändå... ibland lockar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar