fredag 5 januari 2018

Tusen ord... men vilka?

Det sägs att en bild säger mer än tusen ord, men det är inte alltid rätt ord.

Idag åkte vi äntligen till Isola 2000, en av de skidorter som ligger närmast oss. Jag har tvekat lite för det har inte känts som att det skulle funka med barnen, men maken ville gärna iväg. Han är mer skidgalen än jag - jag tycker det är roligt när jag väl är där, men alla förberedelser kan få mig att ge upp.

Hursomhelst, så fick jag nog tyvärr mest rätt idag. Det var inte lätt med barnen. Där fanns inget barnområde, så när vi ätit lunch och maken gav sig iväg för att åka blev det krångligt. Mycket bära, stötta och trösta. Jag hyrde till sist en svindyr pulka, men Julie var för trött och ville bara bli buren och Amie ville åka själv - och körde in i sidan och välte så att hon vägrade åka mer. Dyraste åken hittills och en förtvivlad mamma.

Det syns inte på bilderna.

Jag orkade ett åk innan vi skulle hem - att bära småbarn i blötsnö tar på krafterna - och det var fantastiskt fint! Fint väder var det ju och trevlig lunch fick vi, men nästa gång åker vi någonstans det finns barnaktiviteter eller hittar en barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar