lördag 27 januari 2018

Födelsedag

Jag fyllde år i torsdags. Jag gillar iofs inte att bli äldre, men födelsedag är ändå födelsedag.

Tyvärr bjöd Frankrike på moln och regn så mina planer om långlunch i solen gick helt om intet.

Jag hämtade dock Amie på skolan vid lunch och sedan åt vi - hon, jag, Julie och min moster som varit här från Tyskland - lunch på ett creperie i grannbyn. Det var ett riktigt fynd!

Min plan var sedan att åka ned mot kusten och titta på mimosaträden som blommar, men det blev en flopp. Vi körde fel, vädret var trist och till sist tog vi en fika på ett konditori som nog var mer för daglediga män och där vi inte kände oss så värst välkomna.

På kvällen gick vi till lokala pizzerian och åt, och Amie som mindes att vi inte haft med egna färger och papper att måla på när vi var där med mammorna packade två väskor fulla. Så söt! (Men lite svettigt när Julie inte alls ville vara still - hon är i en lite utmanande ålder just nu, man vet aldrig vad som funkar och inte).

Det var med andra ord ingen födelsedag som går till historien, men jag är glad över att ha fått tillbringa den med min moster (och barnen förstås!) och tacksam för alla grattishälsningar och presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar