måndag 8 januari 2018

Galna utlänningar

Jag har en känsla av att personalen på vår lokala Carrefour tycker att jag är en galen utlänning med mina veckoliga storhandlingar. Full kundvagn nästan varje gång och minst två klasar bananer.

Fransmännen handlar betydligt mindre, vilket också märks i att det inte finns några storpack (och finns de så är de som svensk normalstorlek).

Till mitt försvar vill jag dock säga att jag är grym på att få ned varorna i påsarna och ofta är klar samtidigt som kassören. Här är nämligen inga långa, delade varuband efter kassan (inte innan heller så det är varuberg som gäller), så här stoppar allting om man inte plockar undan. Det är trixigt för man måste först få upp allt på det minimala bandet innan så att man kan köra ut vagnen och plocka i. Hylla för kassen finns förstås inte.

Så ser mina i-landsproblem ut, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar