torsdag 11 januari 2018

Årets första sjukdag

Idag vaknade Amie med hög feber (jag har äntligen skaffat en termometer!) och jag med hosta, så idag har varit en krasslig dag.

Jag brukade aldrig bli sjuk. Verkligen aldrig. Snittade nog på en sjukdag om året, om man räknar bort endometrios- eller graviditetsrelaterade sjukdagar. Samma sak för Amie, jag tror hon var hemma från dagis i Sverige totalt tre gånger under ett år.

Här däremot. Här räknar vi snart friskdagar istället för sjukdagar (men när jag skriver det inser jag hur glad jag är att det ändå bara är förkylningar det handlar om). Det känns som det har varit någon i familjen som varit krasslig ända sedan september.

Jag fick dock mycket medhåll och en del tips på Facebook så snart får det bli en tur till apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar