måndag 11 december 2017

Regn, regn, regn

Idag regnade det och det med besked. Vaknade till en kolsvart himmel när jag slog upp fönsterluckorna (här är annars ljust vid halv åtta-tiden) och regnandet fortsatte hels dagen.

På skolan stod personal och tog emot barnen och följde dem till klassrummen så att de skulle slippa vara ute och vid ett ringde de och sa att området var på "orange varning" med risk för översvämning och bad oss hämta barnen. Lika bra det, för Amie är inte helt frisk.

Regnet gjorde också att poolen nästan svämmade över så det var bara att ge sig ut och tappa ur vatten. Det var iaf ett nytt problem.

Och på gästtoaletten droppar det från taket men jag öppnade vindsluckan och ser ingenting så jag vet inte varifrån det kommer. Det får bli ett senare mysterium.

Jag ställde förresten ut två plastbackar igår eftersom de behövde tvättas och jag var för lat för att fylla i vatten. 14 centimeter hade det kommit vid 18 idag. Det är ju en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar