fredag 1 december 2017

How make, how we make this castle a home

Igår insåg jag att jag refererar alldeles för mycket till My Little Pony. Iaf i huvudet, förhoppningsvis inte ute bland folk.

Alltså är det ganska naturligt att jag senaste månaden gått och nynnat på sången där de försöker göra ett slott hemtrevligt medan jag målat och lagt golv.

Det är fortfarande saker kvar och detta är fas ett, någon gång i framtiden blir det kanske en riktig renovering (med hantverkare!).

Hemtrevligheten har dock stigit drastiskt - golvet gjorde massor, två katter hjälpte till och en ny möblering var pricken över i. Nu är det mysig att vara hemma.

...och vet ni? För mig är det så viktigt. Klart att alla vill trivas hemma, men det är ju olika hur mycket man bryr sig om hur det ser ut. För mig är det jätteviktigt och senaste året har känts som att gå i fula kläder - inte bekvämt.

Nu är det äntligen bättre! Nu börjar det kännas kul att få bjuda hem folk och att plocka fram de fina sakerna!

Såvärst franskt blev det däremot inte, men man kan inte få allt. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar