söndag 3 december 2017

Julmarknad

Idag var det julmarknad i byn och den är såvitt jag förstår en av de bästa i området.

Maken är i Sverige så jag var lite nervös för hur det skulle gå att vara där själv med barnen, men jag hade hjälp i början och det gick faktiskt bra sedan också. Julie är dock i perioden då hon inte vill åka vagn men heller inte klarar att gå (..åt samma håll som vi andra.)

Mycket fint att både titta på och köpa fanns det. Jag älskar att den inte är så shopping-inriktad som svenska julmarknader utan att där är andra aktiviteter och utställningar.

Amie fick rida på en pony och det var hon nöjd med och jag hade varit förutseende nog att ta med smörgåsar så det slapp bli sammanbrott pga långa matköer.

Vädret var helt lysande (om än inte juligt) med femton grader och strålande sol.

Besöket avslutades med ett glas champagne ihop med några andra mammor från skolan. Inte fel alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar