måndag 11 september 2017

Waiting for school

Det är mycket vardag nu. Eller kanske snarare försök till vardag - vi försöker hitta rutiner med jobb, skola och annat. Det är inte helt lätt.

Förskolan går bättre, även om hon även idag började gråta när hon kom in. Det var maken som hämtade så jag vet inte hur det gått, men Amie verkade i alla fall okej.

Helt pigg är hon dock inte så det har varit lite extra ångestfyllt att lämna pga det.

Vädret har svängt till höst. Det gick bokstavligen över en natt och nu är det 13 grader på nätterna och kyligt på morgonen. Idag tog jag på mig jeans. Imorgon skall jag nog försöka ta årets sista bad i poolen, för den är redan nere på 22 grader.

Det känns som att sommaren både varade för evigt och gick väldigt fort. Nu hoppas jag att vi får ordning på hösten och att jag kommer framåt med alla (eller isf några) planer. Jag är väldigt redo för någon mer identitet än bara mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar