söndag 4 juni 2017

Hemma bra, eller..?

Det är lite oklart vad som är hemma just nu, men det lutar åt Frankrike.

Idag var vi till vårt hus och hälsade lite på katterna, som var överförtjusta att se oss... eller inte. Om jag säger såhär - det finns ett skäl till att man aldrig ser videos med katter som träffar sina ägare som varit borta i ett halvår utan bara hundar. Att se huset var dock trevligt, dels har husvakterna gjort det väldigt fint och dels tycker jag ju verkligen om det med allt vitt och ljuset som är.

Det är ju på sätt och vis hemma och jag saknar delar av det. Att gå ned till sjön och bara lyssna på vågorna är fantastiskt.

Samtidigt är det redan juni. De säger att det varit någon vecka med fint väder, men det är absolut inte badväder och idag hänger regnet i luften. Syrener, hundkex och midsommarblomster i all ära så är det typiska svenska sommarvädret rätt trist.

Jag blev fort bortskämd med värmen, och det känns jobbigare och jobbigare att tänka sig att komma tillbaka till kylan och mörkret här. Fast mörker och mörker... på natten är problemet det omvända. Att få två barn att sova när det är dagsljus ute funkar sådär och själv tror jag hela tiden att klockan är mindre än den är. Jag är inget fan av dessa ljusa kvällar längre, tvärtom är det mysigt när det blir mörkt så att man kan sitta ute med tända ljus och det fortfarande är varmt.

Jag tycker om så mycket med Sverige, men klimatet är verkligen inte särskilt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar