lördag 17 mars 2018

Cannes

Jag är så redo för att sommaren skall komma! I alla fall mentalt, fysiskt skulle ett par löppass inte vara helt fel innan bikinisäsongen drar igång.

Idag tog vi en tur till Cannes för att reka restauranger. Till veckan kommer våra kollegor hit och för en gångs skull är jag ute väldigt sent med planeringen.

Cannes var strålande fint om än blåsigt. (Amie klagade så över blåsten att Jon fick min schal att knyta runt huvudet. Hon såg ut som en liten påskkärring.) Barnen var mycket nöjda med att få busa runt i sanden. Det är mycket spring i benen nu och inte så roligt att sitta still, så jag nöjde mig med att titta lite längtansfullt mot caféerna i gathörnen. Det kommer en tid för det med och då kommer man sakna dessa dagar då höjden av lycka är att kasta småsten i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar