fredag 3 november 2017

Home sweet home

Mina föräldrar betyder otroligt mycket för mig så jag är alltid glad över att få vara nära dem (saknar dem, övriga släktingar och våra vänner mycket när vi är här), men helt smärtfritt blir det ju inte att bo borta i två och en halv vecka. Vi har turen att kunna bo i ett eget gästhus, men ändå... man saknar sina egna saker.

Flyger gick redan sju i morse så vi bodde en natt på Gardermoen och gick upp fyra imorse. Flygresan gick sådär, Julie blev ledsen nu med och gick inte att trösta. Stackarn.

Bussen hem (vi flög med bara handbagage och skickar ned resten - mindre prisskillnad än jag trott) kom inte så vi fick vänta på nästa - 60 min senare. Ingen höjdare med två trötta och uttråkade barn.

Vädret var dock fantastiskt, och vi kom ju hem och kunde äta lunch utomhus. Så härligt! Detta är höstväder i min smak! I helgen spår de dock regn och det vore fantastiskt - här har knappt regnat sen maj så det är snustorrt.

Dock ändå så skönt att vara hemma i sitt egen kök, egen säng och egna vanor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar