lördag 24 september 2016

Tidernas Ikea-handling



Idag fick vi barnvaktshjälp (det blev dock mer än de "några timmar" som vi ursprungligen bad om) och jag, maken och Julie har ägnat absolut hela dagen åt Ikea-handling. Jag kan säga att vi är ganska trötta på allt vad Ikea heter just nu, men jag är tacksam både över att ha gjort listan tidigare så att vi i stort sett bara kunde plocka vad vi skulle ha, och ännu mer tacksam över att slippa göra detta i Frankrike med båda barnen med och utan ordentlig transport. 

Trots den stora bilen gjorde vi i alla fall sex vändor mellan Ikea och vårt lager där allt skall mellanlagras i väntan på transporten på tisdag. 

Inte varje dag man är på Ikea och köper möbler för ett helt hus (samt lägenheten som ju också skall inredas). På sikt byter vi säkert ut en del av sakerna, men jag gillar faktiskt Ikea. Jag tycker det är prisvärt och enkelt och jag vet vad jag får. Med småbarn i huset och förhoppningar om mycket besök från andra med barn vill jag inte ha någonting som är ömtåligt så att det blir problem när barnen springer rakt från poolen och gräsmattan in till soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar