onsdag 10 juli 2019

Ute med gula båten

Förra gången vi försökte hade jag läst fel på tidtabellen, men idag åkte vi till Juan les Pins och åkte med båten "Visiobulle" som hade glasbotten.

Båten går en sväng utanför Cap dAntibes där de riktiga lyxvillorna finns, men det var inte så värst spännande tyckte jag. Funderade mest på om det var värt alla miljoner när det ändå kommer turistbåtar rakt utanför?

Barnen älskade glasbottnen förstås, men vi vuxna var inte lika imponerande. Det var en ganska trist botten, mest grå "mossa" och lite fiskar. Inte alls som på svenska västkusten.

För att göra det värre var det lite vågigt och därunder kändes det hundra gånger värre, så både jag och maken var lite gröna i ansiktet efter.

Väl iland köpte vi god mat från en foodtruck och badade. Jag har dock åkt på typ öroninflammation på grund av vatten i örat så jag fick försöka låta bli att få vatten i örat. Väl hemma blev det sidoläge med någon form av droppar i örat som doktorn skrev ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar