fredag 5 april 2019

Regn

Vi har behövt regn länge nu. Det har gått cirka 60 dagar sedan det regnade men i onsdags brakade det loss ordentligt.

Jag tittade på väderleksrapporten i helgen och då såg det ut att bli 2-3 MILLImeter. Inte mycket att hurra för.

Någonstans verkar det dock ha ändrat sig och det vräkte ner större delen av dagen.

Vid tiotiden hade jag gått och lagt mig och maken gick ned för att låsa. Jag var på väg att skriva något om att när det regnar här så regnar det på riktigt när jag fick sms från honom om att det var vatten i källaren.

På med kläder igen och ut och ned. Mycket riktigt. Det var stopp i en av brunnarna så vattnet hade runnit rakt ned i garaget och källaren. Det var tre centimeter vatten över hela golvet.

Vi fick tillbringa de kommande tre timmarna med att torka vatten. Som tur var fick maken loss stoppet och det började rinna igen, men det tog sin tid att få undan att vatten som var där. Inte riktigt vad man vill göra en onsdagskväll, men jag tröstar mig med att inget stort blev förstört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar