måndag 28 maj 2018

Status

Status just nu är väl sådär. Det är lite mycket på alla fronter och jag börjar lida av att inte ha - eller ha haft på länge - någon struktur på dagarna. Allting tenderar att gå in i varandra, oavsett om det är jobb, fritid, barnpassning, hushållsarbete eller nöje och det sliter lite.

Jag hoppas att det skall bli bättre i höst och att vi ska få en bättre struktur och vardag då med dagmamma åt Julie, men det är ju ett tag dit, och vi måste dessutom hitta en bra dagmamma.

Det är bara att erkänna att det är många gånger jag känt för att bara strunta i allt och flytta hem igen. Hem där man vet hur allt fungerar, där det finns barnomsorg, bra sådan och där vi kan ha lite rutiner och vardag.

Till skillnad från Sverige som haft kanonväder har vi mest haft ostadigt och regn och det har bidragit till mitt ganska låga humör. Jag hoppas desperat att sommaren kommer på riktigt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar