tisdag 29 maj 2018

Jag finns!

Idag fick jag ett brev från CAF som är typ franska motsvarigheten till Försäkringskassan och som bidrar med en del av kostnaden för barnomsorg för de yngre barnen som inte går i skolan. Här finns otroligt få dagisplatser så det är dagmamma som gäller och då betalar CAF en del av deras lön.

Det kommer antagligen ta evigheter innan jag får något beslut på om jag är berättigad hjälp eller ej, men jag firar de små segrarna och är supernöjd över att ha fått ett nummer och inloggningsuppgifter. Det betyder att de erkänner min existens! Klart värt att fira!

Är dessutom lite stolt över att ha fått iväg ansökan själv. Här finns många "konsulter" som hjälper till med det - säkert jättebra ibland, men jag vill ju gärna lära mig och förstå själv. Nu återstår som sagt att se hur mycket jag missar och vad mer de vill ha, men ändå. Ett steg framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar