måndag 26 februari 2018

Snow day!

Imorse skyndade jag mig att fota snön på lekstugans tak. Snö händer ju inte så ofta hör så jag ville dokumentera det innan det smällde bort.

Det hade jag inte behövt. Det snöade hela dagen och har kommit en decimeter snö. Ingenting med svenska mått, men väldigt mycket på franska rivieran.

Amie var själaglad, hon har längtar efter snö hela vintern och var ute nästan hela dagen. Julie tyckte det var kul i fem minuter, sedan ville hon in och vi vuxna ville mest bryta ihop.

Mest synd är det om min stackars pappa som är här på besök för att komma undan snön. Det gick sådär.

Jag oroar mig mycket för mina växter (och alla djur därute), men annars tycker jag det är ganska mysigt. Det var härligt att känna doften av snö när jag vädrade - det var längesedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar