söndag 24 februari 2019

Planteringsdags

Jag älskar mimosa. Det har varit min favoritblomma sedan länge och det var det första jag planterade när vi fick tillträde hit. Den busken/trädet har växt på bra, men inspirerad av utflykten häromdagen ville jag ha mer.

Jag tog med mig barnen till plantskolan och köpte två stora plantor till (man fick två till priset av en så det var lika bra). De hade dessutom rea på fruktträd så vi köpte ett nektarinträd. Spännande!

Jag är bra på att handla först och tänka sen, alltså tvärtom mot hur man bör göra, och när vi planterade trädet upptäckte jag att det skulle passa bra med ett till träd en bit därifrån (för en vacker dag hoppas jag kunna spänna upp en hängmatta där, men det lär dröja). Idag åkte vi alltså tillbaka och köpte ett plommonträd.

Resten av dagen gick till ogräsrensning, plantering och trädgårdsfix. Både skönt och lite stressande att börja med det redan i februari, det är en hel projekt kvar att avsluta inne först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar